ממומן או אורגני? הקרב על המקום הראשון בגוגל

המשמעות של להיות מקום ראשון בתוצאות החיפוש של גוגל היא לא רק הנגשה של העסק ללקוחות הקיימים, אלא כלי חזק ואמין לצבירת לקוחות חדשים. איך משיגים את המקום הנחשק, מה הם היתרונות והחסרונות של כל אחת מהדרכים, ואיך תדעו מה נכון בשביל העסק שלכם?

מאת: IDARO פתרונות דיגיטליים

אם הגעתם לכאן, בטוח ששמעתם את המונחים ״קידום אורגני״ ו״קידום ממומן״, עם זאת עם גדילת המודעות למונחים ולעולם השיווק הדיגיטלי בעלי עסקים רבים עדיין מתקשים להבין מהי הדרך הנכונה מבין השניים לקידום העסק שלהם, מה המטרה של הקידום ולמה בכלל כל כך חשוב להיות מקום ראשון בגוגל

אז בואו נעשה סדר בדברים







נעים להכיר, מנוע החיפוש גוגל


כשאנחנו מחפשים עסק או ביטוי מסוים בגוגל אנחנו נחשפים לשלל תוצאות ברשת בדירוג שאת איך שהוא בדיוק עובד אף אחד לא יודע, אבל החוכמה היא לדעת לשחק איתו.

התוצאות הראשונות (המסומנות בסגול) הם התוצאות הממומנות- זאת אומרת שהעסק שמופיע שם שילם לגוגל כדי להופיע שם, הם גם מסומנות בכיתוב מודעה לצדם.


ומתחתם (מסומנות בכתום) מופיעות התוצאות האורגניות, אלו שגוגל החליט שהם התוצאה הכי מתאימה ברשת למה שאתם חיפשתם.


אז למה כולם רוצים להיות מקום ראשון בגוגל?

בואו נקח דוגמא יום- יומית, נניח שאתם מחפשים אינסטלטור ואתם גרים בתל אביב, סביר להניח שתחפשו בגוגל את הביטוי ״אינסטלטור״ או ״אינסטלטור בתל אביב״ נכון?

ולמרות שיש המון אינסטלטורים בתל אביב, אתם אפילו לא תדפדפו לעמוד השני של תוצאות החיפוש ותבחרו בעל/ת מקצוע מהעמוד הראשון, למרות שיכול להיות שדווקא אלו שבעמודים האחרים יהיו זולים או אמינים יותר, אבל הנוכחות, או יותר נכון חוסר הנוכחות הדיגיטלית שלהם היא מה שחרץ את גורל העסקה שלכם, צודקים?



אז זאת הנוסחא:


האתר מדורג גבוה יותר בגוגל >> יותר אנשים נחשפים אליו >> יותר אנשים קונים ממנו


אז עכשיו הבנו למה להיות מקום ראשון בגוגל, אבל איך עושים את זה?


קידום אורגני מול קידום ממומן


1.קידום אורגני

בשביל לגרום לגוגל להאמין שהאתר שלנו הוא התוצאה הטובה ביותר למה שהגולש חיפש עלינו להבין מה הגולשים שלנו מחפשים בשביל למצוא אותנו או עסקים עם פעילות דומה לשלנו, התוצאות שיעלו לנו (ונחזק בעזרת כלים כמו גוגל adwords ושיטות נוספות) נקראות מילות מפתח איתם נבחר לאפיין את האתר שלנו.

בעזרת שילוב נכון של מילות המפתח, תחזוק שוטף של האתר בתוכן איכותי ובניית האתר בפורמט שגוגל ״אוהב״ לקרוא נוכל לטפס בסולם הדירוג, ואף להגיע למקום הראשון.

חשוב לזכור שתהליך של קידום אורגני הינו תהליך ארוך אך מתגמל, התוצאות נשארות לזמן רב והתוצאות אפקטיביות יותר לטווח הרחוק.

בואו נחזור לצנרת הפגומה שלנו, איזה אינטלטור הייתם בוחרים- זה שמופיע ראשון ולצידו המילה מודעה או זה שמופיע ראשון, אורגני, תחתיו?



מחפש/ת פתרון דיגיטלי לעסק שלך? >>> IDARO פתרונות דיגיטליים לעסקים פעילים




2. קידום ממומן


קידום ממומן כשמו כן הוא, קידום שמביא לך את המקום הראשון בתמורה להשקעה כספית.

בשיטה זו אנחנו בעצם משלמים לגוגל כדי להופיע ראשונים תחת מילות המפתח שאנחנו בוחרים.

שיטה זו מניבה תוצאות לטווח הקצר, שכן אתה במקומות הראשונים כל עוד אתה ממשיך לשלם, והיא פחות אמינה בעיני הלקוח מאתר המדורג במקום הראשון ללא הכיתוב מודעה לצדו.

עם זאת, שיטה זו היא מיידית ופשוטה ולא דורשת תהליך ארוך ומייגע של התאמות ועלייה מדורגת בתוצאות החיפוש.


שורה תחתונה- איך הכי נכון לקדם את העסק?

אם אתם מחפשים תוצאות מהירות, למכירת מוצר או נישה ספציפית- קידום ממומן יעשה את העבודה,

אם אתם מחפשים תוצאות לטווח הארוך, לבניית מותג אמין וקהל לקוחות איכותי- קידום אורגני הוא המגרש שלכם.


והכי נכון- להקשיב לעסק שלכם.


השוק האינטרנטי כל הזמן משתנה, טרנדים באים והולכים והפלטפורמות השיווקיות גדלות ומשתנות מיום ליום.

הדבר הנכון ביותר הוא לשלב בין שני השיטות, כל אחת למטרתה ולבחון את התוצאות, לנתח נתונים, להכיר את הקונים שלכם, להכיר את מי שעדיין לא קונה אצלכם, ולשאול את עצמכם:

1- למה הוא לא קונה אצלכם?

2- איך לגרום לו לקנות אצלכם?

3- איפה הוא קונה מוצר דומה לשלי עכשיו, ואיך לתת יתרון למוצר שלי על שלו?


מחפש/ת פתרון דיגיטלי לעסק שלך? >>> IDARO פתרונות דיגיטליים לעסקים


לקבלת ייעוץ או הצעת מחיר, השאירו פרטים: